2011/05/22

Angående botox-inlägget

(Jaa, nu har jag varit kass på att uppdatera, förlåt att som kikat in och inte hittat något nytt men jag har haft annat för mig)

Förra fredagen omhändertogs den 8åriga flickan som fick botox av sin mamma av sociala myndigheter, enligt flera svenska tidningar. Men enligt många bloggar på nätet från USA så har mamman nu gått ut och bett om ursäkt för sitt beteende och berättat att hon tänker söka hjälp för sin uteseendefixering. Enligt vissa bloggar har mamman fått tillbaks dottern, men det vet jag inte om det stämmer. Jag hoppas verkligen inte, i alla fall inte förens mamman har fått hjälp och har blivit frisk. En sjuk människa som låter sin sjukdom gå utöver barnet ska inte ha barn.

Angående inlägget om hiphop; på ett forum fick jag ett sött tips efter mitt inlägg. Det var en låt Petter gjort tillsammans med BRIS för ett par några många år sedan, för att få barn att stå upp emot felaktigheter hemma. Jag älskar att de visar barn från olika samhällsklasser och med olika problem. Den borde dom ge ut till alla lågstadiebarn igen! Jag hade aldrig hört den förrut, men jag måste bara visa den; (lyssna här)

lyssna på denna låt
när livet känns hårt
att säga ifrån till föräldrarna vet jag é jävligt svårt
men hej kolla det finns alltid nån att prata med
du ska inte tro du é ensam
vakna se verkligheten som den é
säg ifrån när det blir för mycket
fett jobbigt eller hur
ni pallar inte trycket
Ta det här musikstycket till ditt huvud samla kraft
ring någon och stick från problemet du haft
släpp ut dina känslor
sätt upp dina gränser
låt BRIS ta över nu med alla sina tjänster
du ska inte ta skit
livet é för kort
man måste njuta av tiden man har fått
familjebråk måste bort
att aga barn är så fegt
första versen är slut och jag svär, jag la den konkret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar