2011/05/19

v.24

Kanske dags att skriva något personligt, trots allt. Det finns så mycket i samhället som jag vill skriva om att jag nästan glömmer bort att skriva om mig själv lite. Eller, jag tänkte ändå inte skriva om mig själv just nu, - utan om lilla knytet.
Vi går in v.24 idag, och jag mår bra. Eller, jag sover aldrig (högst 4 timmar per natt) och har ont överallt, men jag kräks inte som jag gjorde de 20 första veckorna, - vilket är otroligt skönt! När veckorna gick och jag aldrig blev bättre höll jag på att dö. Det sliter på både kroppen och knoppen det där.. Men nu är det som tur är mycket bättre :) Bebis är stark och varje liten spark känns nu. Ibland känns det som om h*n är på väg ut genom magen, haha! Det är så otroligt häftigt att känna den hela tiden. Jag passar på och njuter av det nu innan h*n blir för stark och det börjar göra ont.. ;)

Tänkte jag skulle visa lite bilder på magen, se hur fort jag blev tjockis! :D Min mage stod ut bra redan i v.11!





Nu har den växt ännumer, jag känner mig redan som en elefant, haha! Kan knappt fatta hur stor jag kommer vara i sommar, jag kommer vagga fram som en pingvin.
Jag har många extra tankar om graviditeten idag.. En vän till mig var bara 4 veckor efter mig i graviditeten, men hennes lilla knyte ville inte leva längre.. Det gör mig så ledsen för hennes skull. Det ger en självklart en hel del funderingar kring ens egen graviditet. Fast jag försöker att inte tänka på sånt som oroar mig eller gör mig rädd, jag tror inte att barnet mår bra av det. Jag är så fruktansvärt lycklig över att allt går så bra med bebis, att h*n är frisk och kry och växer sig stark där inne. Jag längtar så sjukt mycket och önskar att det kunde vara September nu. Det känns som jag varit gravid i evigheter, kanske just för att jag mått så dåligt fysiskt. Vi får väl se om sommaren flyger förbi som vanligt, eller om den kommer gå sjuuukt segt nu bara för att man väntar ;) Jag hoppas på det första!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar